Forældre samarbejde

Der er et tæt og udvidet forældresamarbejde på Horisonten. Forældre er vigtige samarbejdspartnere og det tillidsfulde samarbejde skaber bedst muligt udviklingsmuligheder for eleverne. Horisonten inddrager forældrene og deres specifikke viden, som eksperter på egne børn. Samarbejdet er kendetegnet ved åben dialog og kommunikation i det daglige og gennem faste årlige møder. I samarbejdet er det altid fokus på elevens styrkesider, og en anerkendelse af forældrenes kendskab og oplevelser – samt at forældregruppen kan være i en sårbar position, grundet deres barns udfordringer og historik. 

Ved opstart på Horisonten inviteres forældrene til et opstartsmøde, hvor vi begynder samarbejdet, herunder gennem forventnings-afstemning og overlevering på hidtil skole- og børnehaveerfaring. Herefter udveksles løbende viden, oplevelser og synspunkter om barnets trivsel samt faglige og sociale udvikling med udgangspunkt i dagligdagen og de løbende faglige, personlige og sociale fokuspunkter for barnet.

Skolebestyrelsen har vedtaget et princip for skole-hjem samarbejde, som kan læses ved at trykke på teksten her.